Rundtur på en lørdag

537945_10151677356011129_486646237_n Mesteparten av lørdagen var rimelig våt, og jeg benyttet dagen til å lese pensum. Det var regnskapsorganisasjon som sto på planen, og jeg fikk kjørt to forelesninger via Studentweb – Fronter. Mesteparten merker jeg at jeg kan relativt godt – i praksis – men så er jo eksamen en teoretisk prøve, og da trengs det lesing, pugging, skriving og lesing.

Etter noen stillesittende og noterende timer, trengte jeg en tur ut. Så mens Rune lagde hjemmelaget pizza til lørdagskveldsmat, tok jeg meg en rusletur for å klarne tanker og få litt energi.

Turen gikk utover mot Brunestykket og oppover Lønborglien. Derfra går det en fin og bratt sti opp til fotballbana oppe i Øyjorden, og derfra er det fin vei hjem igjen.

Rundturen ble på 4,8 km, og jeg brukte 1 time og 12 minutter på turen. Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var på 4,8 km/timen – ble bare rusletur og ingen jogging i kveld. Dessuten er det oppoverbakke oppover Lønborglien og oppover mot fotballbanen, og der tapte jeg massevis av tid og fart.

rute

Pulsen min koste seg så lenge det ikke var oppoverbakker, og holdt seg gjennomsnittlig på 121 slag i minuttet, med en maks på 154. Dette førte til at jeg forbrente 556 kalorier, og det er jeg faktisk ganske fornøyd med.

I tillegg til forbrente kalorier, førte turen til at jeg kunne notere meg for over 9.300 skritt på CAREs sider!

Posted on 23.09.13, in Gå i hennes sko, Kalorikampen. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

