Motbakkegange med Pia

Pia foreslo en dag at vi skulle ta oss en tur i oppoverbakker. Dette hørtes veldig slitsomt ut, men også veldig godt for kroppen. Det ble presisert at det var snakk om gange, ikke løp, og da tok jeg sjansen på å bli med.

Vi møttes ved Ellerhusens vei på tirsdag kveld, og gikk derfra og helt ned i Biskopshavn. Så var det å sette igang klokkene våre og ta fatt på turen oppover, oppover og oppover.

Da vi kom opp til Helleveien igjen, fortsatte vi oppover mot Hellen festning og mot Øyjorden. Bakkene oppover til Øyjorden er fæle. Virkelig fæle. Men det gikk bedre når man har selskap!

Pia er i «litt» bedre form enn meg, så hun snakket og skravlet mesteparten av veien, ispedd gryntelyder og pesende svar fra meg. Leggene verket og lungene pep, men opp kom vi!

ruteOppe i Øyjorden skiltes våre veier, og hver og en gikk hjem til sitt. Jeg tøyde leggene godt, og tok meg en Herbalifeshake for å få i meg noe næring. Det var for sent på kvelden for mer mat.

Turen oppover fra Biskopshavn til Øyjorden tok oss ikke fullt 29 minutter. Hele turen tok meg litt over en time. Strekningen fra Biskopshavn til Øyjorden er på 1,7 km, og hele turen var på 4,12.

Gjennomsnittlig bevegelseshastighet i oppoverbakkene var på såvidt over 4 km/timen, noe som er overraskende bra til meg å være. Det var tross alt 208 høydemeter det er snakk om på 1,7 km… Merk at det er snakk om bevegelseshastighet.. den tar ikke hensyn til den tiden jeg hvilte meg…

Gjennomsnittlig bevegelseshastighet på hele turen var på 4,8 km/t.

Pulsen min koste seg glugg i hjel med et snitt på 120 og en maks på 152 slag i minuttet. I oppoverbakkene lå snittet rundt 130 etter det jeg kan lese fra diagrammet. Kalorier forbrant jeg også på turen! 511 på hele turen for å være relativt nøyaktig.

Det beste var at turen førte til at jeg kunne notere meg for 8.514 skritt på CAREs sider!

Posted on 26.09.13, in Gå i hennes sko, Kalorikampen. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Hipp Hurra, så flink du er. Og riktig god helg ønskes deg. Tenker på deg hver eneste gang jeg bruker de flotte gryteklutene jeg vant her engang:-)

Legg igjen en kommentar

