Tur med Bella

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Vi har besøk i helgen! Av Bella! En amerikansk cocker spaniel som er livat og meget enkel å ha i hus. Hun finner seg raskt til rette her nå, etter å ha vært her noen ganger.

Hun fikk helt sikkert tur av matfar tidligere på dagen, men jeg må jo samle skritt! Det skal sies at hun ikke akkurat sturet da jeg spurte henne om hun ville være med på tur.

Det magiske ordet for alle hunder jeg vet om; tur. Det ordet som fører til at hunden ser forventningsfullt opp på deg mens den står og tripper og ikke helt vet hvilken fot den skal stå på, «Tur? Du sa tur sant? Vi skal ut på tur, ja? Jippi! Vi skal på tur!» og så styrter til utgangsdøren.

Vi gikk bortover Helleveien, og møtte her første hund på turen. En fin hannhund i band som var meget nysgjerrig på den dama jeg hadde med meg.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi fortsatte oppover mot Hellen fort, og så videre de grusomme bakkene til Øyjorden. Her møtte vi først ei dame med tre damehunder som var sånn måtelig interessert i en konkurrent, så ei anna dame med damehund. Den siste hunden var meget interessert i å leke med Bella.

Vél oppe måtte vi ta oss en tur på utkikkspunktet, før vi vandret ned igjen Solbakksvingen.

Turen var på temmelig nøyaktig 3 km, og vi var ute nesten en time. 40 minutter var bevegelsestiden, og vi holdt en fin hastighet på 3 km/t med en maks på 4,4.

rute

Puls hadde jeg på hele turen, faktisk! Den holdt seg på gjennomsnittlig 116 slag i minuttet, og oppover bakkene beveget den seg helt opp til 153. Kalorier forsvant også på denne turen, 395 av dem for å være relativt nøyaktig.

Jeg fikk gått såpass langt at jeg kunne notere 8.311skritt på CAREs sider!

Posted on 29.09.13, in Gå i hennes sko, Kalorikampen. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

