Øystese

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nede på stasjonen tidlig en morgen..

Jeg har begynt på skolen igjen – nesten 20 år etter at jeg egentlig skulle være ferdig. Sånn er det når ting dukker opp og livet går sin gang…

For å kunne fortsette i full jobb ble løsningen Høgskolen i Hedmark avdeling Rena. De har et opplegg hvor du kan sitte hjemme og følge med på forelesningene. Altså at forelesningene blir lagt ut på noe som heter Fronter. Ved å logge meg på fra hvorsomhelst med internett-tilgang kan jeg kjøre dem akkurat når jeg vil, hvor mange ganger jeg vil, og stoppe dem akkurat der jeg har lyst.

Ganske enkelt genialt altså! Og jeg slipper å måtte være avhengig av at jeg MÅ på hver forelesning, som for eksempel ved kveldskurs.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Cirka hver tredje uke er det samlinger på et studiesenter. Jeg hadde valget mellom Odda, Øystese og Eidfjord. Jeg ville helst sittet hjemme, men det går ikke, så valget falt på Øystese som er kortest å nå med offentlige transportmidler – og som faktisk passer inn med tida!

Det er kamera på alle sentrene, og en storskjerm hvor alle ser alle, inkludert foreleser. Mikrofon er også tilkoblet, slik at man kan stille spørsmål direkte til foreleser samt diskutere oppgaver og fag med hverandre. Akkurat som i en vanlig forelesningssal altså.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg fikk ikke gått noen tur hverken mandag eller tirsdag. Jeg oppnådde likevel 8.000 skritt begge dagene – utrolig hvor mange skritt det «går med» når man stresser rundt hjemme ene dagen, og går til bussen og skifter buss og bussholdeplass den andre.

Jeg hadde selvsagt strikketøyet med meg, og både på bussen/toget frem og tilbake og på forelesningene satt jeg og strikket mens jeg noterte flittig. 

Hva jeg strikket på? Det er en hemmelighet til i morgen….

Posted on 02.10.13, in Dagliglivet. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

