Flere grytekluter i Mariusmønster

IMG_1157Jupp, jeg har fått littegranne dilla på å strikke Mariusmønster. Grytekluter er i tillegg veldig enkle å strikke, så de er perfekte til å ta med rundt på bussen, møter, forelesninger og så videre.

Denne gangen brukte jeg svart, blått og lyseblått.

I tillegg la jeg opp bare 100 masker (50 til hver side), og strikket 14 omganger svart før jeg begynte på mønsteret.

IMG_1159

Husk å kutte tre masker i hver side i mønsteret, og at første og 51. maske er sidemasker som ikke regnes med i mønsteret.

Mønsteret finner du i Marius-heftet fra Sandnes-garn, og jeg fikk det hos Strikkelykke i Bergen.

Jeg har forstått det slik at det skulle være ei messe i de store skoger sånn nærmere jul, og jeg antar at disse havner der.

Posted on 07.10.13, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

