Våt motbakkegange

Ferie i Bergen = regn. Høst i Bergen = regn. Når det da er høstferie sier mengden regn seg selv… Kan det stoppe oss fra å gå tur? Definitivt! Dog ikke på mandag!

Pia kunne ikke stille på tirsdag, så vi gikk mandag i stedet. Vi møttes ved Røde Kors sykehjem, hvor vi om 50 år sannsynligvis sitter og strikker.

Vi gikk ned til Biskopshavn for å få en skikkelig opptur før leggetid, og mens regnet pøste ned gikk vi oppover, oppover og oppover.

Denne gangen brukte vi også såvidt over en time på turen, hvorav 30 minutter opp bakkene fra Biskopshavn til Øyjorden. Leggene mine trives ikke i slike oppoverbakker, men det får de bare venne seg til å gjøre. Sist brukte vi littegranne mindre tid opp bakkene, men da var det tørt og fint, ikke vått og sleipt. Vi lar været få skylda denne gangen…

rute

Vi (les jeg) gikk littegranne saktere i dag, 4,4 km/t mot 4,8 sist. Gjennomsnittspulsen var dog på nøyaktig det samme, med en maks på 151 denne gangen og 152 forrige gang. Rimelig likt med andre ord…  Jeg forbrant dog litt mer forrige gang, 511 kalorier, mot bare 468 denne gangen. Er likevel rimelig fornøyd.

Etter at jeg kom hjem var det bare å kle av seg regnklær i vindfanget, og bære dette opp på badet. Det dryppet rimelig heftig av det. Jeg tok meg en varm dusj for å få igjen varmen i kroppen. Selv om jeg hadde ullundertøy blir det kjølig i kaldt regn.

Neste uke er det ut å gå oppoverbakker igjen, og da satser vi på en bedre tid!

CAREs konkurranse er ikke slutt riktig ennå, og jeg kunne notere meg over 11.000 skritt!

Posted on 09.10.13, in Gå i hennes sko, Kalorikampen. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

