Grytekluter til Romsdalen

IMG_1253Grytekluter i Mariusmønster har tydeligvis slått an i det ganske land, for det dukket jammen meg opp en bestilling fra littegranne lenger nord i landet.

Hun ønsket fargene svart (301), brun (375) og beige.

Garnet ble kjøpt inn, og nå kan jeg faktisk mønsteret fullstendig i hodet, selv hvor jeg skal starte når jeg må kutte tre masker i hver side på opprinnelig mønster.

IMG_1252

Dette fordi jeg strikker med litt tykkere garn, og dermed litt færre masker, enn oppgitt i Mariusheftet fra Sandnes Garn.

Det har ramlet inn flere bestillinger, så strikketøyet går parallellt med forelesningene på nett – og jeg rekker faktisk å notere det jeg skal også! Perfekt utnyttelse av tid!

IMG_1254

Disse finner veien til de høye fjell og dype daler i Romsdalen, og får fin utsikt til Vengetindan, Romsdalshorn og Bispen, Kongen og Dronninga.

Jeg ønsker dem god reise, og burde kanskje vært med en liten tur på lasset for å nyte utsikten de får… 

Posted on 29.10.13, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

