Grytekluter igjen? Åjada!

IMG_1265Grytekluter går raskt å strikke, og det er nesten så pinnene blir varme! Disse to parene ble bestilt av en kollega av meg, og i løpet av helga ble de jammen meg ferdige!

Mønsteret finner du i heftet «Marius» fra SandnesGarn. Dersom du befinner deg i Bergen, har de dette hos Strikkelykke i Gågaten, og sikkert et par andre steder i byen også.

IMG_1266

Garnet jeg bruker er Bomull Sport fra SparKjøp, og fargene ble mørk blå (307), hvit (302) og rød (305) på ene paret, og svart (301), brun (375) og beige (367) på det andre paret.

Som beskrevet tidligere, bruker jeg pinne nr 3,5, og legger opp færre masker enn oppgitt i mønsteret. Bomull Sport er nemlig litt tykkere enn Mandarin Petit som er den garntypen som anbefales til oppskriften.

IMG_1267

Jeg er nemlig av den mening at rent bomullsgarn er rent bomullsgarn, hvertfall til dette bruket.

Gryteklutene ble levert i dag, og settes sannsynligvis raskt i arbeid i ei leilighet i en annen del av Bergen.

Pinnene kvesses nå til neste par!

Posted on 07.11.13, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

