Strikk og drikk!

Første torsdag i måneden samles en gjeng damer på Bergens bruneste pub. De ser helt vanlige ut, kledd for en tur på byen. I veskene sine har de noe man kanskje vanligvis ikke finner i vesker her – nemlig strikketøy.

Torsdag var det igjen samling, og Cecilie og jeg var der for første gang.

I en litt skjermet krok sitter vi og snakker om alt mulig, mens strikkepinnene klirrer og glassene tømmes. Det ble inntatt cola zero for min del. Jeg strikket egenprodusert mønster, og måtte være klar nok i toppen til å telle masker og omganger. Etter et par glass rødvin kan det hende det blir mer opprekking enn strikking….

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kveldens arbeid

Det ble strikket på pulsvanter, sokker, kluter, vinhøne, poncho og grytekluter. Hvem som strikket grytekluter?? Tja… kan nok ha vært meg det…men ikke i Mariusmønster denne gangen.

To-tre timer går veldig fort, og plutselig var det tid for å ta bussen hjemover. Det var jo tross alt arbeidsdag på fredag!

En artig gjeng som jeg gleder meg til å bli mer kjent med utover vinteren og våren.

Posted on 08.11.13, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Vilken kul grej 🙂 Kram på dig!

Legg igjen en kommentar

