Mariusbody

IMG_1268Sånn for avvekslingens skyld tok jeg på meg oppdraget å strikke en body i Mariusmønster.

Oppskriften finner du i heftet «Klassikere 0-4» fra SandnesGarn. I Bergen har de dette på Strikkelykke i Gågaten, og sannsynligvis et par andre steder.

IMG_1269

Ettersom bodyen skal være en «gift from Norway», ble de klassiske fargene blått, hvitt og rødt brukt. Jeg brukte Mandarin Petit, bomullsgarn.

Jeg valgte å ikke strikke den i ull, da gradestokken på mottakelsesstedet ligger godt over frysepunktet hele året gjennom.

IMG_1270

Fine knapper fant jeg også, som passer til både til gutt og jente. Med knepping på begge skuldre i tillegg til knepping med trykk-knapper i skrittet, blir denne enkel og grei å ta på og av.

Så ønsker jeg bodyen god reise «over there»!

Posted on 11.11.13, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

