Søndagstur med Bella

OLYMPUS DIGITAL CAMERAI helga var det knallvær i Bergen. Solskinn og blå himmel. Det har dog vært ganske kaldt om nettene, og det var stedvis glatt på turen.

Vi ruslet bortover Helleveien opp mot NHH, og nedover mot Nyhavn. En liten tur innom Gamle Bergen førte til at Bella fikk vekket jaktinnstinktet sitt. Duer, ender og svaner er nemlig veldig interessante!

Etter å ha ruslet rundt i Gamle Bergen, tok vi turen videre bortover Nyhavnsveien og oppover Moldbakken. Å komme opp ved Jægerbakken og NHH var uinteressant, så vi gikk ned Jægerbakken og bortover Breiviksveien.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I Breiviksveien møtte vi to hannhunder, som Bella fant meget interessante. Oppover Ellerhusensvei møtte vi enda en, som knapt nok enset henne et blikk.

Hele turen var på nesten 5 kilometer, og vi var ute i halvannen time. Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var 4,5 kilometer i timen. Jeg tok en del bilder, og Bella snuste masse, og da blir ikke hastigheten så høy. Vi beveget oss i en time av de halvannen vi var ute. Maksimal hastighet var på 5,7 km i timen, en bitteliten stund.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

rute

Pulsen min koser seg på slike turer. Gjennomsnittlig lå den på 109 slag i minuttet, som er 59% av min makspuls på 182 slag i minuttet. Maksimal puls på turen var 137 slag i minuttet, som er 74% av makspulsen min.

Jeg slappet tydeligvis litt av også, får laveste puls på turen var på 81 slag i minuttet, altså 44% av makspulsen..

Jeg forbrant 492 kalorier på turen, noe som tilsvarer 328 pr time. Helt greit. Nå gleder jeg meg bare til neste gang Bella kommer på besøk!

Posted on 13.11.13, in Kalorikampen. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

