Kluter til adventskalender

IMG_1277På jobb har vi adventskalender. Alle som vil være med kjøper/fikser en gave til cirka 30 kroner, pakker inn denne og legger i kurven, og skriver seg på listen over deltakere.

Hver dag i desember trekkes så hvem av deltakerne som får velge seg gave. Jeg skulle egentlig kjøpe noe da Carina og jeg var ute og handlet på torsdag, men jeg husket på det da jeg ventet på bussen hjem….

Jeg fikk beskjed på jobb om at jeg gjerne kunne strikke noe, og kom på at et par strikkede oppvaskkluter kanskje kunne være noe.

IMG_1278

Materialer: Gjestals (SparKjøp) Bomull Sport og pinne nummer 3,5 i passende farge. Det går med i underkant av ett nøste til hver klut. Jeg valgte fargene 340 lyseblå til den ene kluten, og 326 blå til den andre.

Fremgangsmåte: Legg opp 55 masker og strikk 1 vrang, 1 rett på vrangsiden og rett på rettsiden (der oppleggskanten er penest er rettsiden). Gjenta disse to omgangene til kluten har passe lengde (er firkantet), og fell passe fast av.

De ble så pakket inn og lagt i kurven, og venter spent på sin nye eier!

Posted on 28.11.13, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

