Pepperkakehus

IMG_1288

Da Carina og jeg var på IKEA for noen uker siden, hadde jeg stooore planer om å lage et gedigent og kjempeflott pepperkakehus, og kjøpte masse pepperkakedeig til dette formålet.

Så har jo dagene gått da…. med masse lesing til eksamen, jobbing, behandling/kursing og gjort litt ting og tang i huset… og plutselig var det liksom ikke så innmari lang tid til jul…

IMG_1289

Jeg hadde lyst på pepperkakehus til jul, så jeg fant et ferdiglaget i skuffen som hadde gått ut på dato for et par evigheter siden. Hvertfall en god stund før jeg kom i hus.. Nå spiller det jo ikke så stor rolle, for etter tre-fire uker i stua frister det ikke til å spises uansett….. Jeg har fortsatt planer om å raskt bake noen få pepperkaker, men det ligger litt bak i rekka på lista over alt som skal gjøres…

IMG_1290

Jeg fikk her lov til å utfolde noen av mine litt mer makabre sider, og når det blir satt frem håper jeg å kunne ha en liten «historie» i tilknytning til huset… litt pepperkakemenn, nisser, skjeletter etc…

Etterpå var det tilbake til eksamenslesingen… 

Posted on 15.12.13, in Spiselige gleder. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

