Nisselue til «skjelettet» på veggen…

IMG_1298Vi har ingen skjeletter i skapet, men derimot et som henger på veggen. Rune tok det med seg fra årets SwedenRock-tur med gutta, og hadde etter sigende et par utfordringer med å få det med seg hjem på flyet… «MC-fyr med voodoo-stick looks dangerous» – eller noe slikt… ?

Nå er det jo straks jul, og også «skjelettet» måtte klargjøres med nisselue. Den henger jo og ønsker alle velkommen!

Jeg brukte restegarn som passet til pinne nr 3, og la opp 72 masker. Så strikket jeg 4 omganger med to rett og to vrang. Etterpå strikket jeg 10 omganger glattstrikk, før jeg startet fellingen. Jeg felte 4 masker hver 4. omgang, til det var 4 masker igjen. Da trakk jeg en tråd gjennom disse maskene og festet den.

Pelskant nede og pelsdusk er et must. Jeg mente bestemt jeg hadde noe pelsgarn liggende, og lette godt gjennom mine veldig mange esker med restegarn, men uten å finne noe. Jeg lagde derfor en dusk ved å nøste hvitt garn rundt tre fingre, og klippe opp nederst. Jeg festet en hvit tråd rundt toppen, og brukte rød tråd til å feste den til lua.

Nå kan «skjelettet» ønske alle velkommen til jul – med lue!

Posted on 20.12.13, in Håndarbeid, Oppskrifter. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

