Hordnesskogen

hordnesskogen

Etter jul har jeg vært helt utkjørt, og har verken bakt eller blogget. Det sier forsåvidt en del… Ikke har jeg gjort mye annet fornuftig heller…. Jeg har dog fått lest litt pensum, men ikke nok til å være noenlunde i nærheten av àjour. En liten oppsummering kommer derfor litt her og noe litt senere – det er lite å skrive om når lite har skjedd…

For å gå litt tilbake i tid: Nyttårshelga hadde vi besøk av Bella, og vi gikk en tur i Hordnesskogen. Der er det fin grusvei å gå på, og nok natur til å snuse rundt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi gikk ganske tidlig på dagen, og fikk dermed parkeringsplass. Parkeringsplassen var nemlig full da vi kom tilbake etter turen, så en halvtime senere på plass, hadde vi måttet dratt et annet sted!

Man kan i Hordnesskogen velge mellom 3 løyper, med lengdene 4, 6 og 8 kilometer. Vi planla 8 kilometeren, men endte på 4 kilometeren… noe skjedde med navigeringen tydeligvis…

OLYMPUS DIGITAL CAMERAJeg lette på Garmin-kontoen min etter kart og turdata, men den var ikke oppdatert siden begynnelsen av november, og jeg var litt spent på om jeg fant igjen overføringspinnen… Den lå og glimret så fint på nattbordet, og jeg fikk dermed lastet opp alle de fantastiske turene jeg gikk i desember – altså alle fire…..  Jeg lover at intensjonen var atskillig flere enn fire….og det er tanken som teller, ikke sant??

Rute HordnesskogenHvertfall så gikk vi 4,29 kilometer, og brukte ganske lang tid på dette, nærmere bestemt 1 time og 18 minutter. Vi hadde kledd oss etter været, men slapp unna særlige regndråper. Pulsen min koste seg på gode 76 slag i minuttet sånn i gjennomsnitt, og med en maks på fantastiske 130 slag i minuttet.

Bevegelsesfarten vår var gjennomsnittlig 4,9 kilometer i timen, og vi koste oss hvert bidige minutt!

Søndag skal jeg tilbake til Hordnesskogen – med Bella og en fin gjeng flotte venninner. Det er bare å henge seg på, jeg kan love en fin tur med mye latter og moro, og ikke høyere tempo enn at også jeg klarer det!

Posted on 01.02.14, in Kalorikampen. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

