Snømannbygging og pølsegrilling

IMG_1370Med August på helgebesøk er det underforstått at man skal ut å leke litt i snøen. Moderen og August gikk ut for å bygge snømann, mens jeg leste pensum.

Min niese Vilde var i «nabolaget», og kom derfor på en liten visitt. Vi satt alle og så på OL, før min mor og August fulgte Vilde et stykke på veien hjem.

Etter turen fyrte min mor opp et bål i snøen, og vi grillet pølser – til Augusts store glede. Han fikk også vise tante (altså meg), at han ikke akkurat er skvetten av seg…

Han sto oppå en relativt diger snøskavl med snowboard, og hoppet opp og rundt. Jeg har kanskje ikke nevnt at han bare er 7 år….  Det er relativt tydelig at minst to av min mors barnebarn har ekstremsport-genet; Silje K og August, og jeg har mistanke om et par til også…

IMG_1431

IMG_1420

IMG_1424

Etter at alle pølsene var spist og magene våre var fulle, bar det inn for å se skiskytterstafetten for menn. Etterpå kom min søster Monica og Vilde tilbake, og vi spiste taco til alles glede. Moder’n disket også opp med en nydelig sjokoladekake.

IMG_1432IMG_1425

Praten gikk fort og latteren satt løst, og plutselig var kvelden over.

En ny dag var i emning.

Posted on 24.02.14, in Dagliglivet. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Å så mysigt ni hade det 🙂 Tänker på vårt kusinbarn (Sindre) som går på extremsportskola 🙂 INGET FÖR MIG :/ Men blir väldigt imponerad (om jag vågar (tör) att titta 🙂 Kram till er alla i de DJUPA skogarna. ❤

  2. Jaa det finns olika ekstremkategorier 😉

Legg igjen en kommentar

