Torsdagstur

rute

Før jeg dro tilbake til Bergen på torsdag, måtte vi jo ut å gå tur. Moder’n og jeg tok på oss passende fottøy og beveget oss ut på snø- og isføre. Jeg plastret mine hæler og tok på meg mine eminente piggsko, og gikk vesentlig tryggere enn min mor i vinterstøvletter…

På veien fikk vi påminnelser om at vi befinner oss i de dype skogene, da vi fant spor etter katt, rev, hare, elg og rådyr. Vi fant også spor etter bil, og jammen møtte vi ikke på en på vei hjemover!

Vi gikk 2,64 kilometer, og var ute i 47 minutter. Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var på 3,8 kilometer i timen.

smoothie

Pulsen min koste seg skikkelig på denne turen, det var lite oppoverbakker og stort sett flat mark. Gjennomsnittspulsen min var på 104 slag i minuttet, som er 56% av min makspuls. Pulsen fikk jobbe littegranne oppover siste bakken, og da klarte den å komme opp i 134 slag i minuttet, som er 72% av makspuls.

Forbrenningsmessig var det ikke store turen, jeg forbrant bare 164 kalorier, men dette tilsvarer jo 209 kalorier i timen og ligger godt over hvileforbrenningen min….

Da vi kom hjem mekket moder’n ihop en smoothie bestående av kiwi, banan, pære og appelsin, og dette smakte utmerket!

Posted on 02.03.14, in Kalorikampen. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

