Strikkekafé

1656010_10151982663816129_514147888_nSå var det ny måned igjen. Og torsdag. Første torsdagen i måneden! Jippi! Dette er dagen for strikkekafé på Fensal med Bergen Husflidslag!

Temaet i dag var votter/vanter og tommel- og fingerstrikking på disse. Dette kan være en utfordring, og det er kjekt at mange vil dele sin kunnskap med oss ikke fullt så kunnskapsrike.

IMG_1450

Jeg hadde plukket med meg noe garn hjemmefra, og mønsterheftet «Strikkedesign no. 60» fra Gjestal. Her er det mange fine oppskrifter på luer, votter/vanter og strømper. Jeg strikket etter oppskrift 60-23, men med garn i lillatoner.

Vi var 10 stykker som fant veien til Fensal, og både prat og latter satt løst. Dette er en flott gjeng som jeg trivdes sammen med første gang vi møttes! Ingebjørg hadde bakt deilig kringle, og kaffe/te ble flittig drukket.

Man trenger ikke strikke noe som har med temaet å gjøre, og det var flere som hadde med seg nåværende strikkeprosjekt. Cecilie strikket på Fanarussgenser til sin sønn, noe som fikk meg til å tenke på Silje K… vil ikke hun ha russegenser?? Joda, det ville hun gjerne – og dermed er det fem prosjekter på én gang påstartet i heimen. Også jeg som skulle gjøre ferdig ett og ett….

IMG_1451

Neste strikkekafé er torsdag 3. april, og temaet er montering av strikkeplagg! Her kan det være mange tips å få, og ta gjerne med umonterte plagg! De fleste av oss er veldig glad i å strikk plagg etter plagg, men kanskje ikke fullt så glade i selve monteringen….

Jeg ble ikke ferdig med vantene jeg startet på, men dette er jo glimrende forelesningsstrikking – i hvert fall frem til fingrene….

Advertisements

Posted on 08.03.14, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.