Bytur

IMG_1474

Jeg hadde en avtale i byen på tirsdag, og tok bussen inn til sentrum. Som vanlig var jeg ute i god tid, og tok meg derfor en tur i parken for å ta noen bilder. Jeg hadde vært forutseende nok til å ta med meg mitt eminente kamera i veska.

Bergen viste seg fra en fin side i dag, selv om det var grått. Vi som bor her er jo strålende fornøyd så lenge det er noenlunde oppholdsvær.

IMG_1477IMG_1476

I parken ved Den Nationale Scene traff jeg på noen rimelig tamme fugler. Jeg kunne sette objektet nesten rett opp i nebbet på fuglen uten at den reagerte. Dårlige reflekser kan jo selvsagt også være en årsak, men jeg har sett fugler spise mat fra munnen av folk, så jeg tror ikke dårlige reflekser er tilfellet for så mange fugler….

Det er tydelig at det begynner å bli vår. Gresset er rimelig grønt, og jobben byens gartnere gjorde i høst med å plante løk, begynner å gjøre byen mer fargerik – selv i eventuelt regnvær.

IMG_1479

Nede på festplassen fant jeg fine påskeliljer, og det er plantet en del tulipaner rundt paviljongen. Tulipaner er råfine, og jeg gleder meg til de virkelig blomstrer!

Det fine med slike fotorusleturer, er at man kan gå ganske langt uten å tenke over det. Og det er jo så mye fint å glede seg over! 

Posted on 19.03.14, in Dagliglivet. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

