Alvøen

IMG_1481Carina har ei venninne som heter Wenche, og Wenche har en hund som heter Dollie. Wenche skulle på langtur torsdagen, og trengte en hundepasser. Carina meldte seg frivillig til jobben.

Jeg ble så oppringt av Carina, som lurte på om jeg ville være hundepasser sammen med henne – og det ville jeg jo! Hundepasserrollen kom med en bonus: BIL! Verken Carina eller jeg er vant til å ha bil på dagtid, så det åpnet seg her uante muligheter.

IMG_1482Vi hadde planlagt å gå rundt Alvøenvatnet, og kledde oss etter det meget våte været og kjørte til Alvøparken. Wenche hadde forberedt oss på at vi sannsynligvis måtte «dra» Dollie med oss ut på tur, og før vi hadde nådd til enden av fotballbanene protesterte Dollie mot videre tur. Hun rett og slett satte seg ned.

IMG_1483

Det nyttet jo ikke å protestere mot oss, men like etterpå la hun seg ned. Carina og jeg var rimelig oppsatt på å gå hvert fall en liten tur, så vi «dro» henne nok en gang med oss videre. Etter hvert fikk hun faktisk opp farten ganske bra!

Etter en liten tur på fin grusvei, så vi en sti skiltet mot Alvøen. Vi regnet med å komme ned på den andre veien ved fotballbanene, og hadde fullstendig rett

rute

Vi gikk temmelig nøyaktig 1,7 kilometer, og brukte i underkant av 40 minutter. Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var 3,2 kilometer i timen. Jeg hadde ikke på meg pulsbeltet, da jeg regnet med at det ble en meget rolig tur.

Det ble en våt fornøyelse, og Carina og jeg har bestemt at på en finværsdag (les: oppholdsvær….) tar vi turen rundt hele vannet. Dollie hadde absolutt ingenting i mot å tusle tilbake til bilen og komme seg hjem til varmen. Ikke vi heller for den saks skyld…. 

Posted on 21.03.14, in Kalorikampen. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

