Herrestrømper

IMG_1718 Jeg har fortsatt et rimelig stort garnlager, selv om jeg må si at det har blitt mindre siste året. For igjen å gjøre et større innhugg i min beholdning av restegarn, dukket jeg ned for å finne garn til strømper.

Det er muligens litt «flott» å kalle det restegarn, når det består av 4-5 uåpnede og like nøster… Uansett er det jo kjekt å strikke noe nyttig av det! Jeg har ingen anelse om hva jeg en gang hadde tenkt å strikke av det…

IMG_1716 IMG_1717 IMG_1715Jeg bladde igjen opp i Gjestalgarns sitt oppskrifthefte nummer 60, og valget falt også denne gangen på oppskrift nummer 60-22. Jeg brukte Silja garn i koksgrått, og noe som kan være Silja i hvitt. Pinnenumrene denne gang var 2,5 og 3,5. Jeg liker veldig godt å strikke med 3,5.

IMG_1719Denne gangen har jeg en viss anelse om hvem som skal få strømpene, og det er en ung herre et sted i de dype skoger nær svenskegrensa. Herrestørrelseoppskriften ble dermed fulgt hele veien. Eneste endringen jeg gjorde, var at jeg felte slik at man får høyre- og venstrefot.

Nå håper jeg bare at mottakeren blir fornøyd, og at det faktisk var slike strømper han ønsket seg…. 

Posted on 24.04.14, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

