Strikkekafé på Fensal

IMG_1809 Torsdag 8. mai var det igjen strikkekafé på Fensal, i regi av Bergen Husflidslag. Det var som nevnt tidligere, min tur til å bake, og cupcakes ble medbrakt for felles nytelse.

Temaet var sommerstrikk, og jeg har hatt lyst til å strikke meg et sjal en stund. Før strikkekaféen stakk jeg derfor innom Strikkelykke i Strandgaten, og kjøpte en bunt Drops Lace i passende farge – grønn.

IMG_1810Det er lenge siden jeg har måttet nøste opp garnet før bruk, og jeg gjorde dette da jeg ankom Fensal. Det jeg ikke tenkte på at det var 800 meter garn å nøste! Det tok sin tid, og etterpå så jeg at Ingebjørg og Inger har nøstet på en mye finere måte på sine nøster… Vel, jeg får lære meg den metoden neste gang….

Man trenger ikke følge temaet for å komme på strikkekafé, man tar med seg det man ønsker av håndarbeid. Alle har muligens ikke minst to-tre prosjekt på gang samtidig, og det er jo greit å gjøre ferdig noe før man begynner på noe nytt.

IMG_1811Det ble strikket på sokker, gensere til voksen, og genser til barn, og jeg strikket på sjalet mitt. Det er om å gjøre og holde tunga rett i munnen ser jeg….

Neste strikkekafé på Fensal er torsdag 5. juni kl. 1 800. Tema er småhekling, og jeg har allerede funnet ut hva jeg skal ta med meg å vise frem. Vi ses!

Posted on 14.05.14, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

Legg igjen en kommentar

