Tredemølleøkt

Leggene mine er ikke venn med tredemølla. Hvert fall ikke etter ei styrkeøkt som førte til meget støle kroppsdeler.

For å myke opp nevnte kroppsdeler, tok jeg meg en tur til SATS i Lars Hilles gate. Jeg entret tredemølla med veldig gode forsetter, men leggene punkterte dem rimelig kjapt.

Økta varte i en halvtime, og farten befant seg mellom 4 og 5 kilometer i timen. Altså en halvtimes gange. En halvtimes gange avbrutt flere ganger for å tøye leggene. Etter økta gikk jeg ned på stretchingrommet og tøyde i over 20 minutter. I begynnelsen var det meget tydelig at jeg ikke hadde tøyd på en stund, men det kom seg litt etter litt. Jeg mangler dog fortsatt mye før jeg er tilbake i fordums smidighet…

pulsGjennomsnittspulsen min var på 93 slag i minuttet (50% av makspuls), med en maks på 117 slag i minuttet (63% av makspulsen min). Ikke akkurat en heseblesende økt, altså, men jeg ble varm nok til å tøye en del.

Med så lav puls, ble det heller ikke forbrent så mange kalorier. 185 kalorier er dog bedre enn hva jeg hadde forbrent ved å sitte i sofaen hjemme.

Jeg kjenner at jeg blir litt stressa av at jeg har eksamen på onsdag, men kanskje jeg likevel får til å ta meg et par små treningsøkter til. All bevegelse er jo positivt!

 

 

Posted on 16.05.14, in Kalorikampen. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

