Suksessterte

IMG_1813Jeg har aldri laget suksessterte før, bare kjøpt den ferdig i butikken en sjelden gang. Nå har Møllerens kommet med bakemix også til Suksessterte, og denne måtte jeg bare prøve.

I tillegg til bakemixen trenger du 1 dl kremfløte, 150 gram smør, og 1 dl vann.

Det er enkelt å følge bruksanvisningen på pakka, og noe de absolutt aller fleste bør klare. Mandelbunnen helles i en bolle, og tilsettes 1 dl vann. Rør, rør og rør, og press den så ut i en springform. Enklere kan det umulig bli.

Den gule kremen krever bittelittegranne mer energi og tankegang, men å helle pulver i en kjele sammen med 1 dl kremfløte er glatt på mitt nivå.

Selv om det står tydelig at man skal røre i den gule kremen hele tiden, og ved svak varme, lønner det seg å være ekstra tålmodig. Jeg var litt utålmodig, og klarte selvsagt å svi den litt, men dog ikke verre enn at den fortsatt smakte nydelig.

Å ha i småbiter med smør i kremen etterpå, og røre ut dette, er også på et rimelig enkelt nivå. Jeg kan vel si at andelen av småklumper nok minker proposjonalt med bakeerfaringen. Den ble ikke helt fullstendig glatt og fin, men det sier mest om meg.

IMG_1816For å smake på dette vidunderet av en kake, inviterte vi opp eldstemann fra kjellerhulen sin. Hans første kommentar var at jeg ikke hadde spart på kremen, og at det var bra. Altså er det nok krem.

Neste kommentar var «Dette var driiitdigg!». Absolutt godkjent altså. Han ble litt paff da jeg dagen etter fortalte ham at det var laget fra en bakemixeske…. Sjeleglad for at det var igjen kake, tok han med seg et par biter ned i hulen sin – sannsynligvis var de oppspist før han fikk satt seg ned….

 En digg avslutning på helga!

 

 

 

 

Posted on 27.05.14, in Spiselige gleder. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

