Legoland Billund

IMG_1941Det ble en liten tur til Danmark på meg forrige uke. Onsdagen lot vi tante Karen og familien få litt ro fra oss tilreisende, og tok oss en tur til Legoland.

For å bygge Legoland, er det brukt 60 millioner Legoklosser!  Dette antar jeg kan være litt flere enn det befinner seg i et gjennomsnittlig norsk hjem. Jeg antar også at de færreste av oss har bygd så detaljert.

IMG_1991Min søster Monica og familien hadde også forandret sine planer raskt for å komme nedover til begravelsen. De bodde dog et annet sted enn oss.

Vi møtte dem innenfor portene i Legoland for å tilbringe noen timer sammen.

IMG_1956IMG_1945IMG_1967IMG_1973Min nevø Espen og jeg gikk først rundt i «Miniland», hvor mange byer og bygninger var bygd i Lego. Vi lot oss fascinere av alle detaljene. For å bygge Bryggen i Bergen, hadde man brukt 2.347.000 Legoklosser! Statsraad Lemkuhl sto vakkert ved Bryggen, og også Mariakirken og Korskirken hadde de fått med. I tillegg til Fløibanen, selvsagt.

IMG_2018IMG_2047IMG_1975Hele gjengen møttes så for en tur på Legotoget, før vi spiste litt mat. Valget falt på pizza, pasta og Lego pommes frites – pommes frites laget som Legoklosser…

IMG_1988IMG_2029IMG_2006Etter maten gikk Espen og jeg til Legotop, for å få oversikt over området. Selv om jeg har høydeskrekk, gikk det helt fint å sitte på mange meter opp i luften. Man sitter jo trygt inne, og det går sakte oppover, rundt og nedover.

IMG_1959IMG_2014IMG_1965Vi gikk så videre mot Piratland og Adventureland,og så mot Knights’ Kingdom. Vi hadde en fin og morsom vandring, og jeg tok over 100 bilder…

IMG_2046IMG_2040IMG_2033IMG_1949Monica og familien ble en stund til, mens min mor, Michael og jeg dro tilbake til tante Karens residens.

En fin dag i solskinn!

 

Posted on 21.07.14, in Dagliglivet. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

