Amigurumi-krokodille

IMG_2349Etter at jeg hadde lagt ut bilde på Facebook av min blå/grønne elefant, ble jeg kontaktet av ei venninne på Åndalsnes. Om jeg kunne hekle en krokodille? Selvsagt kunne jeg det….

Dette mønsteret fant jeg også på amigurumipatterns.net. Dette er ikke et gratismønster, men det var bare å betale med PayPal, og så kom mønsteret på en mail. Veldig enkelt, og veldig raskt!

IMG_2350Jeg har brukt Sisu, grønn nummer 9544 til kropp og bein, og Sisu blå/grønn nummer 8537 til mønster på ryggen. Heklenål nummer 3 ble brukt til denne også, akkurat som til elefantene.

Mønsteret inneholder oppskrift, og mange bilder som viser deg hvordan du skal sy sammen og hekle oppå ryggen. Selv om mønsteret er på engelsk, er det enkelt å forstå dersom du har heklet litt tidligere.

IMG_2351Før jeg sender denne krokodillen til Romsdalen, skal den ha selskap av tre andre dyr – som er på heklenåla nå. Imens får den kose seg sammen med alt annet jeg har laget, i en eske.

Så håper jeg at denne får et godt liv på «Næs»!

 

Posted on 01.09.14, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

Legg igjen en kommentar

