Amigurumi – apekatter

IMG_2352 Min venninne på Åndalsnes ville – i tillegg til krokodillen – ha tre apekatter. Det var jo bare å sette i gang det!

For å få tak på garn med riktig farge, måtte jeg på Strikkelykke i gågaten. Jeg fikk tak på brun og beige i Sisu, og da jeg kom hjem, var det bare å plukke frem igjen heklenål nummer 3,0.

Mønster må man jo også ha, og jeg fikk tak på dette til en rimelig pris på craftsy.com. Her er det mange andre mønster også, så om jeg noensinne mangler inspirasjon er det mye å hente her.

IMG_2353Å hekle armer og bein var ganske kronglete, men med litt tålmodighet gikk det greit.

Apene ble ganske kule, om jeg må få si  det selv. Apene og krokodillen ligger nå pent i en konvolutt på vei til Romsdalen.

Jeg vet de får et godt liv i barnehagen!

 

 

Posted on 03.09.14, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

