Strikkekafé på Fensal

IMG_2365Torsdag 4. september var det endelig slutt på strikkekaféens sommerferie. Tema denne ganger var dukkestrikk.

For anledningen hadde jeg romstert en del på loftet for å finne dukkeklær og oppskrifter til disse. Jeg har en mistanke om at det meste fortsatt ligger et annet sted, så utbyttet ble ikke så stort. Jeg fikk likevel med meg to dukker med klær, og enda to sett klær.

Inger Johanne, Inger, Gerd Marie og Ingebjørg hadde også funnet frem dukkeklær og dukker, samt en god del oppskrifter – så vi fikk et veldig innholdsrikt utstillingsbord.

IMG_2366 Jeg hadde funnet et nøste Inca alpakka fra Rauma Ullvare, som jeg ikke aner hvor kommer fra og når kan være kjøpt. Det hadde en flott lillafarge nummer 2300. Ettersom det er flere år siden jeg har designet noen dukkeklær selv, fant jeg ut at jeg trengte en oppskrift. Dette fikk jeg tak på på Husfliden, og heftet het «Småstrikk 5» og var fra Rauma.

Sammen med pinne nummer 3, fikk jeg begynt på en tunika. Denne ble dessverre ikke ferdig, men jeg har ikke tenkt at den skal legges i UFO-esken min… Hvem som skal få den etterpå, er dog et helt annet hodebry.

IMG_2367Som alltid, var det veldig koselig på strikkekafé. Det var snakk om ulike teknikker også, og det blir nok en kveld med tvebandstrikk som tema – sånn utpå nyåret.

Neste strikkekafé er torsdag 2. oktober. Temaet er babystrikk, men man kan ta med akkurat hva man vil og få hjelp til dette hvis ønskelig. Vi ses!

Posted on 10.09.14, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

