Sokker i hullmønster

IMG_2368Jeg ble jo medlem i en gruppe på Facebook som arrangerer sokke- og småstrikk-alonger. Ettersom jeg ble medlem først i august, hadde jeg noen månedsoppgaver å ta igjen for å kunne være med i trekningen av en liten premie ved årsslutt.

Premien trekkes blant de som har gjort alle oppgavene.

Man trenger selvsagt ikke gjøre en eneste oppgave for å være med i gruppen, men jeg synes nå at sokker er artig å strikke, og har derfor som mål å lage alle sammen.

IMG_2369IMG_2371Julioppgaven var valgfri, men jeg tok ut ei oppskrift fra forslagene. Den er fra Drops, og heter 90-4. Den kan skrives ut gratis fra garnstudios nettsider.

IMG_2370Jeg gikk forbi Europris forrige tirsdag, og der fant jeg 3 nøster med Ida strømpegarn i fargen lilla nummer 336. Pinner nummer 3 passer utmerket til dette garnet – og oppskriften – og da var det perfekt å sette i gang mens jeg hørte på en forelesning på nett!

Tre nøster var ihvertfall nok til sokkene…. jeg brukte omtrent halvparten av garnet. Resten skal jeg nok finne en bruk for, restegarn er alltid kjekt å ha.

Disse havner også i esken med «ukjent mottaker», så får vi se hva som skjer med dem.

 

 

 

Posted on 12.09.14, in Håndarbeid, Sokkealong. Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Stilige altså:-)

  1. Tilbaketråkk: Hjertesokken | Silacruzs forunderlige verden

Legg igjen en kommentar

