Kluter i hullstrikk

IMG_2372 Jeg jobber med å komme meg à jour med alle oppgavene i sokke-/småstrikkalong-gruppen. Tema for juni var hullstrikk, og da er det jo masse å velge mellom!

Denne gangen valgte jeg å strikke kluter i hullstrikk, da jeg hadde oppdaget noe restegarn i bomull blant min romstering på loftet. Med «noe» menes her 7-8 uåpnede nøster i ulike farger…

IMG_2373 Jeg fant frem pinne nummer 3, og startet med Gjestal babybomull. Oppskriften hentet jeg fra Drops sine hjemmesider, og den heter 147-26. Oppskriften var laget for et annet garn, og for pinner nummer 4. Jeg justerte derfor maskeantallet slik at det passet med det garnet jeg strikket med.

Jeg la opp 63 masker på den største kluten og 55 på den minste. Jeg brukte pinne nummer 3 på begge.

IMG_2374Mønsteret er gøy å strikke, så jeg ser ikke bort fra at det kan komme flere kluter i dette mønsteret etterhvert.

Disse klutene vet jeg hva skal være til, men inntil de får selskap av flere, lar jeg dem være i min fantastiske eske!

Nå er det bare å begynne på neste oppgave!

Advertisements

Posted on 15.09.14, in Håndarbeid, Sokkealong. Bookmark the permalink. 1 kommentar.