Plank-challenge uke 1

uke1Jeg har i overmot meldt meg på arrangementet plank-challenge på Facebook. Jeg angrer egentlig, for planken er fæl og jeg er svak.

For å ikke være helt alene om denne grusomme tingen, inviterte jeg Carina og Jardtrud. Jeg stoler på at de gjør sine øvelser!

Jeg har rigget meg til på stuegulvet i løpet av dagen med telefonen på nedtelling. Første gangen klarte jeg 25 sekunder før jeg måtte ta knærne nedi og fullføre et langt minutt. Det var tungt også på knærne. Jeg gikk opp på tå igjen etter noen sekunder på knærne, men det var ikke sjans i havet.

Etterhvert har jeg funnet ut at det er lurest å være barføtt, da man får bedre grep. Det er tungt å stå i planken når man i tillegg må hindre at man sklir.

Jeg har selvsagt laget meg et regneark for å holde oversikten, man er ikke halvveis tall-nerd uten grunn….

Første uken har gått greit, og selv med et par nedturer med tanke på hvor lang tid jeg har stått før jeg har måttet nedi med knærne, har jeg uansett økt fra å kunne stå 25 sekunder, til å nærme meg minuttet mer og mer. Om jeg en dag klarer å stå mer enn ett minutt, får jeg øke grensen til to minutter.

Jeg er klar for enda ei uke – er du??

Posted on 10.10.14, in Kalorikampen. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

