Babyteppe i Mariusmønster

IMG_2423 Ei venninne av meg på Åndalsnes kjenner noen som snart skal bli foreldre. Jeg ble derfor forespurt om jeg kunne strikke et babyteppe i Mariusmønster – og det kunne jeg jo gjøre!

Garn: Gjestal Babyull lysegrå, rosa og mintfarget. Numrene har jeg dessverre ikke, da magebeltene ligger igjen hos Carina.

Pinner: Pinne 2,5 og 3.

IMG_2424Jeg fulgte mønsteret fra SandnesGarn «Klassikere 0-4», bortsett fra antall masker. Jeg la opp 176 masker. I originaloppskriften skal man strikke rundt, og så klippe opp etterpå. Jeg valgte å strikke frem og tilbake hele veien. Jeg hadde 6 masker perlestrikk i hver side, disse ble strikket i grått. Jeg avsluttet med 8 omganger perlestrikk i grått.

Etter vasking og pressing, var teppet klart til å sendes til «Næs», for å holde ei prinsesse varm gjennom vinteren.

Posted on 30.10.14, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

Legg igjen en kommentar

