Gåtur i regnværet

Det er veldig lenge siden jeg har vært hos Carina. Jeg bestemte meg derfor for å besøke henne på søndag. Nå er det slik, at busser på søndager ikke går mer enn en gang i timen i de områdene jeg skulle bevege meg. Dette førte til at jeg bestemte meg for å gå til nærmeste bussknutepunkt.

Jeg kledde dermed på meg regnklær og fjellsko. Jeg regnet med å bli våt, så i tillegg til det selvsagte strikketøyet mitt, var det også et klesskift med i sekken.

Turen var på temmelig nøyaktig fire kilometer, og ved å stikke innom en søndagsåpen butikk på veien, brukte jeg nøyaktig en time på turen. Jeg rakk akkurat bussen som går forbi Carina. Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var på 4,6 kilometer i timen.

RutePuls hadde jeg hele veien, og gjennomsnittet ble på 118 slag i minuttet (64% av makspulsen min). Maksimal puls var på 139 slag i minuttet (75% av min makspuls).

Gåturen min førte til at jeg forbrente 424 kalorier. Dette ble registert i kaloritellingen min. Veien hjem foregikk med relativt korresponderende busser, da det ikke fristet i det hele tatt å gå tilbake.

Selv om jeg skeiet litt ut hos Carina, førte min nitidige kalorikontroll og gåturen til at jeg kunne avskrive 1,7 kilo denne uken.

Posted on 31.10.14, in Kalorikampen. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

