CyclingPulse med Andreas

Tirsdag ettermiddag går SATS sin hardeste og lengste spinningtime. Den er på 75 minutter, og har to pauser og tre topper.

Nå må man ikke la seg forvirre av ordet «pause». Pausene er ikke av typen «stoppe å sykle», men rett og slett en rolig sang hvor man sykler med mindre belastning enn sangene foran og etter.

En slik time går man ikke på dersom man ikke er i ok form. Såfremt du ikke blir mer eller mindre presset av ei smågal venninne da, selvsagt…

For å i det hele tatt komme meg gjennom timen, måtte jeg planlegge litt. Det var viktig å ikke få melkesyre før på slutten av timen, og dette resulterte i en time på sykkelsetet med relativt lite belastning. Jeg merker at lårene mine tåler svært lite før det begynner svi, og jeg har blitt litt pysete.

PulsGjennomsnittspulsen min var på 113 slag i minuttet, noe som er 61% av min makspuls. Maksimal uttelling på pulsen var på 146 slag i minuttet, 79% av maks.

Jeg klarte dermed å forbrenne 548 kalorier, og er selvsagt påmeldt neste time!

Posted on 04.11.14, in Kalorikampen. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

