Adventsstrikk

IMG_2484 Endelig var det ny måned, og dermed en ny oppgave i sokke- og småstrikkalongen! Temaet for november var, ikke overraskende, adventsstrikk og fargen lilla. Jeg lærte meg vevstrikk sammen med herlige damer på Bergendal, og valgte å starte på en løper i tre ulike lillafarger.

Jeg brukte pinne nummer 3, og Mandarin Petit mørk lilla nummer 5153, mellomlilla nummer 5226 og lys lilla nummer 5314.

Jeg la opp 61 masker, og strikket vevstrikk slik vi hadde lært.

IMG_2486Løperen skulle ikke bli så veldig lang, men lang nok til bruksstedet. Lengden ble cirka en meter, og da var det fortsatt ganske mye garn igjen.

I adventstiden skal denne løperen ligge på min Kallaxhylle på kjøkkenet, og pyntes opp med lys og blomster!

Posted on 28.11.14, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

