Påskesokker

IMG_2497 I sokke- og småstrikkalongen var oppgaven for april påskesokker. Jeg falt for forslaget fra Drops «Chicken legs», og gjennomsøkte restegarnet mitt for å se om jeg hadde nok og riktig garn. Det hadde jeg sånn noenlunde, og brukte Peer Gynt-garn i hvitt og grått, og pt Petter i flerfarget 001.

Jeg la opp 60 masker på pinne 3,5 og fulgte så mønsteret. Jeg strikket dog «min egen» hæl, da jeg synes den blir finere enn de andre. Dette er jo smak og behag, og hva som sitter best i fingrene.

Sokkene ble størrelsse 35/37, og jeg håper jeg får dem godkjent selv om jeg brukte flerfarget garn i stedet for gult.

IMG_2498Inntil videre er sokkene plassert i boksen med «ukjent mottaker» til jeg finner ut hvem som skal få dem. Jeg er ferdig med alle julegaver, og disse er levert til mottakerne.

Sannsynligvis tar jeg en opprydning i boksen min, og gir sokkene til Frelsesarméen slik at flere kan få varme føtter i vinter.

 

 

 

Posted on 20.12.14, in Håndarbeid, Sokkealong. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

