Kluter i vevstrikk

IMG_2499 Jeg strikket meg noen grytekluter for litt siden, men de ble for tynne – og da rekte jeg dem like godt opp igjen og strikket meg nye.

Ettersom jeg har fått litt vevstrikk-dilla, strikket jeg noen kluter også. Jeg har strikket alle klutene ved å legge opp 61 masker med Bomull sport fra Gjestal, på pinne nummer 3. Fremgangsmåten er ganske godt forklart HER.

IMG_2502 IMG_2503Jeg har til nå strikket to rett og tatt en maske løst av. Nå prøvde jeg en liten vri – jeg strikket TRE masker og tok en maske løst av. I tillegg strikket jeg med en «bunnfarge» og to mønsterfarger, og resultatet ble ganske artig!

Bunnfargen er strikket annenhver «omgang», og jeg har så byttet på mønsterfargene også. Dette betyr at jeg på den ene har strikket med svart, lys lilla, svart, mørk lilla, svart osv.

IMG_2504I tillegg fikk jeg brukt opp en del restgarn i bomull! Jeg har fortsatt mye restegarn igjen, så det kan nok hende det blir flere kluter etterhvert!

Ettersom jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre av disse klutene, ligger de nå og venter i boksen min.

Advertisements

Posted on 22.12.14, in Håndarbeid, Oppskrifter and tagged . Bookmark the permalink. 5 kommentarer.

  1. Ja disse ble kjempefine! Kanskje du skal lage et lappeteppe og kombinere alle de strikkemønstrene du har brukt i det siste?

  2. Tove Marcussen

    Flotte kluter du hadde her. Men stemmer det maskeantallet (50) masker. Det blir jo 2 masker igjen på slutten av pinnen????

    • Den første masken tas løs av, det ser jeg at jeg har glemt å skrive 😦 Da blir det bare en maske igjen på slutten, som strikkes.

  1. Tilbaketråkk: Kluter vevstrikk – atter en gang… | Silacruzs forunderlige verden