Grytekluter i vevstrikk

10867178_10152444038721574_1901976619_nSilje K har fått julekalender av meg siden hun var lita jente. Da hun var liten, var det rimelig enkelt å kjøpe lego og andre leker. Nå er det litt verre, men neglelakk, lypsyl og huslige ting hjelper på.

Hun ønsket seg grytekluter, og det fant jeg ut at passet bra i kalenderen på den 24.

Jeg har brukt Gjestals bomull sport i fargene svart og lilla, og pinne nummer 3. Fremgangsmåten finner du forsåvidt HER, men jeg har brukt to farger, og skiftet annenhver omgang. Den løse masken man tar av, flytter seg en maske til venstre for hver omgang.

For at gryteklutene ikke skulle bli for tynne, strikket jeg fire stykker, og sydde to og to sammen. Silje K ble fornøyd – og da er jo jeg fornøyd også!

 

Posted on 05.01.15, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

