Tovede votter

IMG_2522 Jeg rakk å lage alle oppgavene i sokke- og småstrikkalongen 2014, og gleden var stor da gruppen småstrikkalong 2015 ble startet av samme initiativtakere! For oss som er avhengige av å ha noe strikketøy mellom fingrene, er det herlig å bli fortalt litt hva vi skal strikke!

I år har jeg virkelig slått på stortromma, og blitt medlem i votte- og sokkealong 2015 også. Vi får se hva jeg rekker å strikke av alle oppgavene – men artig er det nå likevel!

IMG_2527Første oppgave i småstrikkalongen 2015, var tovede votter. Et lite søk i mine garnbokser resulterte i at jeg fant Rauma finullgarn i fargene grått og rødt. Magebeltene var borte, så jeg vet ikke fargenumrene.

Jeg fulgte mønsteret fra Sandnesgarn, KIT nummer 13. Jeg strikket herrestørrelsen med dobbelt finullgarn og pinne 5. Etter toving på 60 grader passet de utmerket til mine hender.

Nå gleder jeg meg til å strikke ferdig sokkene i votte- og småstrikkalongen som jeg allerede har begynt på. Jeg har en viss mistanke om at boksen min med «ukjent mottaker» blir fylt opp ganske bra i år… 

Posted on 09.01.15, in Håndarbeid, Oppskrifter, Strikkealonger 2015. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

