Hjertelue

IMG_2530På forrige torsdags strikkekafé startet jeg på ei «Hjertelue» fra boken «Topplua». Jeg hadde pinne nummer 3, og Gjestal babyull i fargene hvitt og flerfarget rosa/lilla.

Jeg modifiserte mønsteret litt, ettersom jeg ikke hadde så innmari mye hvitt. Jeg strikket ikke belegget på innsiden, men strikket to riller før jeg startet på mønsteret.

Etter at hovedmønsteret var ferdig, improviserte jeg litt mens jeg felte slik jeg mente det kunne felles. Jeg har strikket noen luer i min fartstid som strikkerske, så noen ganger funker det å ta ting på «gefühlen».

IMG_2529Jeg fulgte oppskriften til barn. Denne ble nok littegranne liten til et større barn, men jeg tar en «Kari Traa»: Finner noen lua passer til, og gir lua til vedkommende – og eventuelt starter på ei ny ei.

Denne havner jo da også i boksen min, sammen med så innmari mye annet. Så regner jeg med at det dukker opp en anledning og en person som kan passe i den.

 

 

Posted on 16.01.15, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

