Mariusgensere til to Dvergschnauzere

IMG_5004Silje K har – som resten av landet –  fått littegranne dilla på Mariusmønster. Hennes far har to Dvergschnauzere som fryser i dette småkalde været, og jeg trenger ting å strikke på…

Resultatet var at jeg slo opp i heftet «Marius» fra Sandnesgarn, og strikket en medium hundegenser.

Ettersom det er snakk om hunder, valgte jeg å strikke i superwashgarn. Jeg brukte Rubin fra Gjestal, og strikket med dobbel tråd på pinne 6,5.

Jeg brukte omtrent 100 gram bunnfarge (blå til Kompis, rød til Storm), 50 gram hvit (mønsterfarge) og 50 gram kontrastfarge (rød til Kompis, blå til Storm).

IMG_5006Ved prøving var denne alt for liten, da disse schnauzerne er ganske tettbygde. Jeg lagde genserne en størrelse større, og modifiserte oppskriften til å passe mer kompakte hunder, men det var heller ikke nok. Alle gode ting er visstnok tre, og på tredje forsøk passet genserene ganske bra.

Nå traver det altså to stolte Dvergschnauzere rundt med hver sin Mariusgenser her i Bergen, og jeg håper de holder varmen!

Posted on 04.02.15, in Håndarbeid. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

