Hjertesokker

IMG_2569 I «Votte- og sokkealong 2015″ var temaet hjerter. Vi kunne her velge blant veldig mange ulike hjertemønstre, både votter, pulsvanter og sokker, og i tillegg bruke eget hjertemønster.

Jeg valgte å bruke noe av mønsteret fra hjertesokken «Hearts for my children» av Bitta Mikkelborg. Dette mønsteret kan du kjøpe på Ravelry, eller finne i boken «Sokker» av Brita Mikkelborg. Jeg slo opp i boken min!

Garnet jeg brukte, fant jeg i restehylla mi. Det ble grå og lysegrønn finull. Jeg strikket med dobbel tråd, og brukte pinne nummer 5.

Jeg la opp 40 masker og strikket 1 rett og 1 vrang i 15 omganger. Jeg strikket så en modifisert utgave av første del av mønsteret til «Hearts for my children».

IMG_2568Jeg fortsatte så med 1 rett og 1 vrang resten av sokken. Etter 5 omganger strikket jeg hæl. Jeg strikket så 35 omganger vrangbordstrikk, før jeg felte til tå.

Sokkene passer cirka størrelse 34/35, og havner i min etterhvert rimelig fulle boks.

Posted on 27.02.15, in Håndarbeid, Strikkealonger 2015 and tagged , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

