Gule kluter

Marsfargen i «Skaperglede» er gult. Heldige jeg hadde tre nøster med gul PT Petunia med farge nummer 205. Garnet er «et par» år gammelt, og jeg er faktisk usikker på om garnet fortsatt eksisterer andre steder enn i diverse restekurver over det ganske land.

IMG_2593Jeg la opp 50 masker på pinne 3,5. Jeg strikket så dobbel perlestrikk:
1. omgang: 1 rett og 1 vrang pinnen ut.
2. omgang: Rett over rett og vrang over vrang pinnen ut.
3. omgang: Rett over vrang, vrang over rett pinnen ut.
4. omgang: Rett over rett og vrang over vrang, pinnen ut.

Disse fire omgangene gjentas til ønsket lengde. Jeg strikker til jeg har fått en firkant som er like lang som den er bred, og feller så av.

I april er det fargen grønn som teller, så nå er jeg på jakt etter grønt garn!

Posted on 04.03.15, in Håndarbeid, Oppskrifter, Strikkealonger 2015 and tagged , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

