Kanadaskogen

IMG_2578Mars er her, og det var mandag. Vekta viste – som vanlig – altfor mye, og målebåndet sukket da jeg målte livvidda…

Jeg skulle egentlig ned til SATS for å gå på tredemølle, men etter ei uke med bare dårlig vær (som forøvrig var glimrende unnskyldning for å sitte inne og se på VM) skinte plutselig sola, og det var til og med små flekker av blå himmel!

IMG_2582IMG_2589IMG_2580IMG_2588Dette førte til at jeg skippet SATS til fordel for oppoverbakker i Kanadaskogen. Jeg vandret ganske rolig avsted, og fikk hilst på to glade hunder og flere smilende turgåere.

Å gå tur uten pulsklokke og pulsbelte er fullstendig bortkastet. Jeg har ikke jobbet med regnskap, revisjon og saksbehandling i flere år uten å få med meg hvor viktig dokumentasjon er!

Derfor vet jeg at turen ble på 5,6 kilometer, og at jeg var ute i 1 time og 35 minutter. Min gjennomsnittlige bevegelseshastighet var på 4,1 kilometer i timen.

Min gjennomsnittlige puls var på 127 slag i minuttet (69% av maks), med en maks på 157 slag i minuttet (85% av maks). Jeg forbrant 679 kalorier, noe som tilsvarer 428 kalorier i timen. Selv om jeg strikket og det var spennende under VM, var jeg rimelig langt fra å forbrenne tilsvarende sittende i sofaen…

ruteEtter litt mat og en dusj, kunne jeg sette med ned med strikkinga mi og en film med veldig god samvittighet… 

Posted on 05.03.15, in Kalorikampen and tagged , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

