Votter – Fjäll

IMG_2598 I Facebookgruppa «Votte- og sokkealong 2015», kunne man for mars velge mellom ett mønster i votter, og ett i sokker. Jeg har fortsatt litt finull igjen, og valgte derfor å strikke vottene – som heter Fjäll. Oppskriften kan du finne gratis her.

IMG_2602 Jeg brukte som sagt Rauma finull. Fargene ble mørkeblå nummer 449, hvit nummer 401 og mintgrønn nummer 462. Sannsynligheten for at minst en av fargene er utgått, er ganske stor. Garnet stammer fra mine dager på Åndalsnes, og det er nå snart 7 år siden jeg flyttet derfra…. Steike som tida går!

Jeg valgte å strikke med hvit som bunnfarge også på «firkantmønsteret», og resten i hvit og mørkeblå.

IMG_2603Etter at jeg var ferdig med strikkingen, tovet jeg dem i vaskemaskinen på 30 grader. Det ble akkurat passe toving, og vottene passer nå litt kraftigere damehender – som mine.

Apriloppgaven kommer om noen uker, og jeg klør allerede i fingrene etter å starte på den!

 

Posted on 10.03.15, in Håndarbeid, Strikkealonger 2015 and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Er oppskriften i utgangspunktet svensk? Lekre er de!!!

  1. Tilbaketråkk: Mariusgensere | Silacruzs forunderlige verden

Legg igjen en kommentar

