Togtur Göteborg – Bergen

IMG_2653 Etter litt over ei uke på utenlandsk jord, var tiden kommet for å forlate det lune og koselige hjemmet til Karin og Peter. Nå var det tilbake til å lage mat selv, motivere seg til turgåing selv – og i det hele tatt…

Først sto en fire timers togtur til Oslo, før jeg hoppet på natt-toget til Bergen. Jeg hadde også nå utstyrt meg med mat og drikke, og i kofferten lå det både garn, et par liter vin til festlige anledninger, noen pakker Hønøkaka til Silje K og meg (det er omtrent som Polarbrød, men faktisk litt bedre… ), en kilo bacon, sterke sauser og litt lakris til en matelskende kar, og en haug med sjokolade og påskesnop – stort sett til Silje K og meg. Det ble litt snophandling, da en 200 gramsplate koster omtrent halvparten av prisen i Norge….

IMG_2654 Det ble ikke strikking på denne turen, og jeg fikk heldigvis sovet litt da min sidekvinne gikk av på Finse. To vonde seter å boltre seg på er bedre enn ett – hvertfall når mine knær ikke vil være i ro…

Øm i ryggen (setene er IKKE gode å sitte i, da jeg sitter slik at jeg belaster sånn cirka halebeinet, og omtrent ikke klarer å bøye meg fremover etterpå….), kom jeg frem til Bergen i solskinn. Da vi gikk av toget, fikk vi KvikkLunsj av personalet. Jeg gjorde et ærend i sentrum, og så tok jeg første tilgjengelige bussen hjem.

IMG_2660Her var det kaldt! Jeg skrudde nemlig av nesten all varme før jeg dro – og det tar litt tid å varme opp igjen…. Snakker om å hutre mens jeg pakket utav kofferten og kjørte i gang en vaskemaskin…

Uansett hadde jeg en veldig fin uke i Göteborg, og ble tatt godt vare på!

Posted on 02.04.15, in Dagliglivet and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

