Løypebefaring til Bergen City Marathon

11141206_10152774937511129_5964839835729576673_nSiv, Inger, og jeg (og mange flere) har meldt oss på Bergen City Marathon 25. april. Nå skal ikke vi løpe løpe maraton, eller halvmaraton – men delta på «Thon Run» som er den korteste løypa på 5,5 kilometer. Jeg var også med i 2013, og da var jeg i atskillig bedre form enn jeg er nå…

For å være forberedt på hva løypa innebar av anstrengelser, tok Siv og jeg en løypebefaring på lørdag. Vi møttes ved Florida, og tok derfra turen inn i Nygårdsparken og start. Det var regn i luften, men vi bestemte oss for å fullføre når vi først hadde fått til å møtes.

Fra Nygårdsparken gikk vi ned til Møhlenpris, og fulgte veien rundt Nøstet, opp Strangebakken, rundt Nordnes, gjennom Nordnesparken og ned til Strandgaten. Herfra gikk vi over Fisketorget og ned mot Bryggen. Ved Nøstet fant vi massevis av hestehov, og i Nordnesparken var det fine blå blomster flere steder. Det kan tyde på at våren endelig har kommet.

11150303_10152774937131129_5237073491411937402_nPå veg hjem igjen, startet det å regne – og det regnet kraftig resten av dagen. Litt flaks med været skal man jo ha.

På denne befaringen gikk vi 5,16 kilometer. Det er mulig vi bommet litt på hvor mål skal være, men på løpsdagen er nok det veldig godt merket. Vi brukte 1 time og 32 minutter, og holdt en gjennomsnittshastighet på 3,5 kilometer i timen. Dette er ikke gæernt med tanke på at det ikke er alle av oss som har like lett for å gå fort.

Gjennomsnittspulsen min ble på 96 slag i minuttet (52% av maks), med en maks øverst i Strangebakken på 142 slag i minuttet (77% av maks). På den tida vi var ute, forbrant jeg 330 kalorier, noe som tilsvarer 220 per time.

RuteSiv er definitivt den sprekeste av oss, og hun vil gjerne løpe de siste 500 metrene.

Jeg for min del har mer enn nok med å komme meg i mål på en ok tid, og ønsker henne lykke til. Jeg har et lite håp om å løpe ved siden av henne, men det får vi se når dagen kommer.

Nå gleder vi oss til løpsdagen, og håper det blir en artig opplevelse.

Det er fortsatt ikke for sent å melde seg på!

 

 

 

Posted on 13.04.15, in Kalorikampen and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

