Glade sokker

IMG_2760 I Småstrikkalongen 2015 var apriloppgaven «Glade sokker» og grytekluter. Jeg har strikket veldig mange grytekluter, så jeg valgte å strikke sokkene. Disse var av et slag jeg ikke hadde strikket tidligere, og det er jo gøy å prøve noe nytt! Oppskriften til sokkene ligger på Ravelry, og er gratis.

I restegarnet mitt fant jeg noe PT Petter og rester av Rubin i ulike farger. Jeg fulgte oppskriften, og brukte fargene beige, flerfarget, mørk blå. lys blå og grå i «rutene».

Lengden på foten syntes jeg ble veldig lang, så jeg strikket 18 centimeter før jeg fulgte oppskriften til tåfelling frem til jeg hadde igjen 16 masker – disse masket jeg sammen til en flat tå. Da passet lengden til meg som bruker 39-40 i sko.

IMG_2761På grunn av diverse hendelser og andre strikkeoppgaver, rakk jeg ikke å strikke disse ferdige i løpet av april. Det spiller jo ingen rolle, jeg er likevel med i trekningen ved årets slutt.

Sokkene er faktisk ganske «glade», og de havner i boksen min til jeg finner en mottaker som har lyst på dem.

Posted on 20.05.15, in Håndarbeid, Strikkealonger 2015 and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

