Revebjelle-sokker

IMG_3076 I Småstrikkalongen 2015 var junioppgavene sokkene «Revebjeller» eller blomster. Ettersom jeg har en god del restegarn liggende som har så lyst til å bli noe nyttig, valgte jeg sokkene. Mønsteret kan kjøpes på Ravelry.

Jeg strikket paret ved å legge opp de foreslåtte 40 maskene på pinne 4. Jeg brukte rester av Mor Aase-garn, både grått og flerfarget. Fargenumrene vet jeg ikke, da det ikke var noen magebelter tilgjengelig. Det ble litt striper for at jeg skulle kunne bruke opp mest mulig av smårester. De er jo glimrende å bruke til striper!

IMG_3077Det var veldig deilig å bli ferdig med oppgaven for juni i tide! Dette er et mønster man ikke trenger å se så mye på etter et par rapporter, men som blir veldig fint likevel.

Sokkene havner i første omgang i boksen min, så får jeg gå gjennom den i løpet av høsten og fordele tingene til folk som trenger varme føtter.

 

 

Posted on 15.06.15, in Håndarbeid, Strikkealonger 2015 and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

