Sokker med fletter

IMG_3074Junioppgaven i Votte- og sokkealongen 2015, var fletter. Jeg trålte garnkurvene mine etter sokkegarn, og fant en diger haug med Rauma Finull. Jeg ser at jeg må strikke en del fargeglade sokker for å bli kvitt disse restene…

På Garnstudio.no fant jeg disse sokkene med fletter, og da var det bare å sette i gang!

Jeg brukte pinne nummer 3, og fordi det er en del smårester, la jeg opp til begge sokkene på en gang. Det måtte bare bli stripete fletter! Sånne fargeglade sokker passer kanskje best til barn, så jeg strikket størrelse 35/37.

Det var artig å bli ferdig med sokkene i tide. Fletter ser kanskje vanskelig ut å strikke, men ved hjelp av en «flettepinne» er det bare å flytte masker foran og bak andre masker. Effekten er vidunderlig, og jeg er utrolig glad i å strikke fletter!

IMG_3075Disse havner også i boksen min, og vil etterhvert komme til noen som trenger varme føtter i vinter. Først må jeg få ryddet utav boksen min og merket alle sokkene med størrelser. Boksen begynner å bli ganske full…

 

Posted on 17.06.15, in Håndarbeid, Strikkealonger 2015 and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

